Träning  

jympa

JYMPA

Jympan är vår klassiker. Varierad, funktionell, enkel att hänga med i - och en grym allroundträning. På en timme får du träna allt: styrka, kondition och rörlighet. Och till musik som väcker rörelselust.

Jympa soft Enkel träning som tar extra hänsyn till muskler och leder. Här kan du bygga upp styrka, kondition, stabilitet och rörlighet med säkra rygganpassade övningar till inspirerande musik.

Jympa bas Skonsam jympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden. Bas är hoppfritt, rejält och passar alla.

Jympa medel Passar dig som är van att träna och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar.
Tuffare tempo med både tyngre och lättare övningar. Hopp varvas med hoppfria steg. 

Jympa intensiv Ett utmanande och hårt pass med lika delar styrka och kondition. Du använder hela kroppen och jobbar i stora rörelser. Det är tung träning men inte slitig och vi lovar dig riktigt bra träning. Tyvärr har vi inte detta pass i vårt utbud hösten 2017.

Jympa puls För dig som är van att jympa, gillar tempo och vill inspireras av rörelseutmaningar. Vi följer musikens driv med roliga steg, ös och pulshöjande övningar i ett längre konditionsavsnitt.

Jympa mix På Jympa Mix har vi två ledare som håller i passet. Här samlas  både bas och medel eller medel och intensiv motionärer i samma sal. Det är ni som motionärer som bestämmer om ni vill göra bas, medel eller intensi övningar/rörelser.

Jympa station För dig som gillar enkel och styrkeinriktad träning. Med träning i stationer blir passet peppande och omväxlande. Vi delar upp oss och tränar styrka i stationer, ibland med redskap som brädor, hantlar, eller gummiband. 

Jympa familj Lekfull Jympa för barn 2-6 år och vuxna tillsammans. Det är roligt, spännande, och omväxlande. Fokus är grovmotorisk träning och lekfulla rörelser till musik. 45 min.

Jympa enkel Jympa för dig med intellektuell funktionsnedsättning. Att röra sig är viktigare än själva rörelsen och Enkeljympan innebär enkla rörelser i ett lugnt tempo. Målet är att man ska få känna hur skönt och roligt det är att röra sig, både vad gäller styrka och kondition.