Träning  

CIRKELGYM

Cirkelgym soft Är ett träningspass som är (teknik-) enkel med lättillgängliga övningar och med ett tillåtande ledarskap. Lite längre tid i förflyttningarna mellan övningarna. För dig som är ovan, otränad, bygger upp sig från skada, är äldre, vill träna återhämtande eller helt enkelt gillar att träna soft.

Cirkelgym Ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av en instruktör. Fokus är uthållig styrketräning med konditionsträning som bonus. Cirkeln består av 25 övningar för hela kroppen. Passar både erfarna och oerfarna.

Cirkelgym X Känslan är tuff och utmanande och intensiteten är hög. Man jobbar i par, den ena i maskin, den andra i en fri övning. Passet är för dig som är träningsvan, gillar att ta i och jobba med hög puls. Känn efter och låt det kännas!


SKIVSTÅNG

Skivstång soft Är ett träningspass där man jobbar mer med teknik med enkla raka övningar och med ett tillåtande ledarskap. Lite längre tid mellan övningarna för att hinna skaka loss och ladda för nästa set. För dig som är ovan, otränad, bygger upp sig från skada, är äldre, vill träna återhämtande eller helt enkelt gillar att träna soft.

Skivstång För dig som gillar sportig, ösig styrketräning. Träningen är enkel och effektiv med hjälp av skivstång, drivande musik och tydliga instruktioner. Belastningen anpassar du själv. Övningarna ger dig styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar. Även som 45 min.

SkivstångIntervall Ett Skivstångspass som plussats på med 15 min konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill kombinera Skivstång med konditionsträning i samma pass. 75 min.

SkivstångSpin Se avsnittet under rubriken Spinning.

CIRKELFYS

Cirkelfys soft Cirkelfys soft passar alla oavsett om du är ny, ovan eller äldre. Eller så kanske du tränar tufft och vill varva med mer återhämtande träning. I Cirkelfys soft finns det gott om tid till varje övning, här är det ett ostressat tempo.

Cirkelfys Ett instruktivt, funktionellt pass som handlar om rörelsekvalitet med närvaro. Vi skapar förutsättningar för att kroppen ska kunna utföra det den är byggd för - att kunna sträcka, böja och rotera i rörelser där stora delar av kroppen jobbar tillsammans. 

CORE

Core Utmana din styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Träna utan redskap med endast kroppen som belastning. Perfekt för dig som är igång med träningen och vill jobba med övningar för rygg, mage, bålstyrka och stabilitet. Ingen konditionsträning.

POWER HOUR

Power Hour är ett allroundpass som bygger på teknikenkla övningar där vi bland annat använder medicinboll eller viktskivor. Du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv hur tufft det blir. Men vi garanterar att du får en riktig genomkörare och hög puls.

BOX

Box Tuff träning med mycket box- och kamsportskänsla. Passet präglas av enkelhet, fight, teamkänsla och attityd. Alltid med glimten i ögat. Kännbar, vrålkul träning.