Träning  

Tycker du det är roligt att svinga dig som en schimpans, klättra eller gå balansgång på lina? Eller vill du lära dig hur man gör?!

Vi har hinderbanan som är tillgänglig i stora salen. Det är lätt att ta ner och ta upp alla hindren själv. Här kan du gå armgång, klättra på väggen och i rep, hoppa över/under och gå på lina. Sen är det bara din fantasi som sätter stop för vad man kan göra. Så här kan alla träna på vad de vill eller bara leka och ha kul. Du väljer vad du vill träna på!

 

Tips på hur man ska klara ett OCR lopp.

·      Kondition/löpning är en viktig del på loppen. Så att träna upp sin kondition är något som måste göras för att orka ta sig igenom hela loppet.

·      Gå igenom hindren på det loppet du ska spinga. Var förbered på vad som kommer, då är det lättare att ta sig igenom alla hinder och hela banan.

·      Träna styrka. Att träna upp din styrka i överkroppen är ett måste för att klara alla hinder. Det är mycket fokus på axlar och överkropp.

·      Träna på olika hinder, för att lära dig hur du ska komma över hindret fortast möjliga.

Bra övningarna för överkroppen:

  • Dragövning i maskin med hjälp av rep.
  • Monkeybar – Armgång i stege
  • Armgång med olika grepp
  • Chins med smalt grepp
  • Chins med brett grepp
  • Kettlebell Flip
  • Flippa viktskiva
  • Farmers walk


Se film från vår hinderbana i Stora salen